اخبار روز

با کناره‌گیری بایدن چه اتفاقی می‌افتد؟

با کناره‌گیری بایدن چه اتفاقی می‌افتد؟

۲۳:۰۱ ۳۱ تير ۱۴۰۳

رئیس جمهور آمریکا ساعتی پیش با اعلام کناره‌گیری خود از رقابت‌های ریاست جمهوری این کشور را در وضعیتی نادر قرار داد. در تاریخ مدرن آمریکا سابقه نداشته است که یک نامزد احتمالی ریاست جمهوری در تاریخی بسیار نزدیک به انتخابات انصراف دهد.

به گزارش روزنامه تلگراف، انتخاب جانشین جو بایدن در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها که از ۱۹ اوت (۲۹ مرداد) آغاز می‌شود، تایید خواهد شد. در این گردهمایی، نمایندگان کنوانسیون نامزد حزب را با رای‌گیری رسمی معرفی می‌کنند. همچنین این امکان وجود دارد که انتخاب نامزد در یک رویداد مجازی هفته‌ها قبل از انتخابات انجام شود. 

حمایت بایدن از کامالا هریس، معاون کنونی خود ممکن است باعث شود اکثریت آرای نمایندگان را به دست آورده و به عنوان نامزد رسمی انتخاب شود؛ با این حال نمایندگان آزاد هستند که به دلخواه خود رای دهند و تضمینی برای نامزدی هریس وجود ندارد. کامالا هریس به حمایت بزرگان حزب و چند فرد دیگر که می‌توانند نامزد احتمالی باشند نیاز دارد تا بتواند نامزدی خود را تضمین کند. در حال حاضر، «گرچن ویتمر» فرماندار میشیگان و «گاوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا به عنوان گزینه‌های جایگزین مطرح هستند. 

در همین حال، تیم هریس توضیح داده است که اگر هریس به عنوان یک زن رنگین پوست که معاون رئیس جمهور بوده نادیده گرفته شود و یک فرد سفیدپوست نامزد ریاست جمهوری شود، ممکن است اعتراضات زیادی را در پی داشته باشد. با این حال، اگر هر دموکرات دیگری احساس کند شانس بیشتری نسبت به هریس دارد، باید ابتدا امضای ۶۰۰ نماینده را تضمین کرده و بعد با هریس برای به دست آوردن اکثریت آرای ۴ هزار نماینده رقابت کند. 

در همین میان، بودجه برای کارزار انتخاباتی یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده نامزد رسمی دموکرات‌ها خواهد بود. بر اساس اسنادی که در ۳۱ مه ثبت شد، کمپین بایدن- هریس حدود ۹۱ میلیون دلار پول نقد در اختیار دارد. اگر شخص دیگری به جای هریس نامزد رسمی شود، کمپین خود را با بودجه ۰ دلار آغاز می‌کند. در حالی که کمپین بایدن به نام او و هریس (به صورت مشترک) ثبت شده بنابراین هریس به بودجه جمع‌آوری شده کنونی دسترسی خواهد داشت.

مترجم: زهرا نجفی

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا